Jag ser rött!

Den här gången beror det inte på att rött är min favoritfärg!
 
Jag är arg!
Jättearg.
 
"Fräsis" (min granne i kolonin) ringde för att
höra om jag läst dagens tidning.
Eftersom jag (i ren ilska) sagt upp min prenumeration blev svaret nej.
 
"Gör det!" 
Så jag gjorde en sökning på nätet.
 
Och jag blev arg!
 
Här ser ni "Fräsis" som har fullt upp med att ringa polisen
och anmäla det 14:e inbrottet!
 
Klickar du här kan du läsa hela artikeln.
 
 
 
Sen lyssnade jag på nyhetssändningen på radio.
 
Och blev arg!
 
Kommuna, som har bland de sämst betalda medlemmarna,
 
 
 
har satsat deras pengar i en porr/lyxanläggning.
 
320 miljoner i förlust, visserligen förklaras det som en bokförings-
teknisk förlust men en rejäl, mångmiljon förlust, blir det i vilket fall som helst.
Moraliskt och ekonomiskt helt förkastligt.
 
Menar man allvar med att vilja satsa extra på lågavlönade
medlemmar i avtalsrörelsen vore det väl en bra idé att
satsa miljonerna på dem istället?
 
Nä, nu vill jag inte vara arg längre,
får tänka på nåt annat och bättre.

Kommentarer
Postat av: Znogge

Förstår verkligen din ilska! Inbrott är bara så onödigt och jag förstår inte att man inte kan skilja på mitt och ditt :-(

Kommunals beteende är fullständigt oacceptabelt och jag hoppas det rensas friskt i leden. Fy sjutton...

Nåja, kram och god morgon!

Svar: Jag är lite orolig redan nu att min nya stuga ska bli en frestelse för bovarna.Och kommunal... äh, jag orkar inte.

Kram och god kväll!
moi

2016-01-14 @ 06:50:10
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Fy fasen för både inbrott och fackpampar som verkligen inte lever som dom lär :-(

Snart börjar schlagern! Det var väl nåt bättre att tänka på? :-)

Gomorron!

Svar: Schlager redan!?!?!? Det var en rolig nyhet!!!
God kväll!
moi

2016-01-14 @ 08:55:10
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Geddfish

Förstår din ilska!
Inbrott är minst sagt irriterande!!!
Och detta med kommunal, har hört på radion, usch och fy.
Du får se blått istf rött, och ha en go dag iaf.
Kram ♥

Svar: Blått kommer väl strax innan man exploderar??? :DKram
moi

2016-01-14 @ 09:51:45
URL: http://gerd-geddfish.blogspot.com
Postat av: Decdia

Jag förstår dig!
Såå onödigt med inbrotten. Värsta vågen som går nu verkar det som... inga misstänkta?

Svar: En boende i fulhuset har vid två tillfällen sett ficklampor svepa runt i området.Han är bagare och stiger upp tidigt. Senast det hände ringde han polisen men .....
moi

2016-01-14 @ 10:41:12
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Decdia

Och kommunal, don´t get me started...

Svar: Vill du ha en (eller två) blodtryckspilla av mig?
moi

2016-01-14 @ 10:41:46
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Ami

Jag förstår absolut att du är arg!
Stor kram!

Svar: Inte bara jag!

Kram
moi

2016-01-14 @ 12:37:19
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Småländskan

Fy faaan, rent ut sagt, för både tjuvar och Kommunal! Som de beter sig, det är helt oacceptabelt! Och så irriterad jag blir efter att läst din länk. Polisen som knappast bryr sig... Inte ska vi behöva medborgargarde och "nattvakter" på våra koloniområden? Då har det gått för långt.

Svar: Om jag känner "Fräsis" rätt så har han nu satt eld i baken på polisen. Är han arg är han inte lätt att tas med!Han och en annan man körde förr om åren runt i området på nätterna. Men det ska ju inte behövas.
Lite bekymmersamt är att kommunen vill att området ska ha öppna grindar, året runt och dygnet runt. Tilläggas bör att kolonierna ligger granne med ett av stans nöjespalats....
moi

2016-01-14 @ 15:00:18
Postat av: Mita

Ja fy faan rent ut sagt som kommunal beter sig. Varje gång man läser om sånt där så mår man banne mig illa. Då finns det pengar minsann,phaaa.....
Inbrott känns alltid vidrigt och ställer oftast till med merarbete. Ibland verkar det gå i vågor, och sen kan det komma lugnare perioder. Men tillbaka kommer det alltid, tyvärr....
Kramar♥

Svar: Jag tänker på alla halvhjärtade försök kommunal har gjort för att höja lönerna och bättra villkoren för de som har sämsta sådana. Men det blir bara försök. Att sen strö miljonerna omkring sig (själv) på det här viset väcker min ilska!Kram
moi

2016-01-14 @ 16:15:27
URL: http://baraettliv.se
Postat av: Preciosa

Fy f-n för tjuvar och Kommunaltjuvar :(
Avgå...ja dom sista då...allihop i toppen.
Dom är fartblinda :( Värst är dessa alkoholinköp och intag...Tror dom inte fattar nåt bra beslut öht...Ja man ser ju på denna krog...man kan ju skratta ihjäl sig åt detta...
Jag var fackligt aktiv ett tag tills gubbröran bestämde allt men på min/vår nivå som slet som djur fanns inget av lyx alls. Man var glad för en kaffe.
Håhåjaja! Kram P ♥

Svar: Jag tycker att tjuvarna också ska avgå!!!Det är få som kan hantera detta att ha makt. Från att ha varit måna om andra från början glider lätt över till egoism och habegär!
Kram
moi

2016-01-14 @ 21:15:23
URL: http://www.spanienblogg.se
Postat av: Ditte

Jag är inte bara arg, det är för milt uttryckt...Jag är heligt förbannad över pampväldet inom kommunal, önskar att alla medlemmar genast går ur och att alla ansvariga avgår, genast, och dessutom avsäger sig sina miljonfallskärmar. mInsta man kan begära...För sparken kan de väl inte få. Men det kan andra som försnillat en hundralapp...
Jättetrist med fler inbrott i koloniområdet. Kanske krävs bevakning!
Jag har låg blodtryck men jag känner att det stiger...
Stor kram!

Svar: Det händer igen och igen och igen det där med maktmissbruk. Att de aldrig lär sig.Tyvärr har vi inte råd med nån annan bevakning än inhägnad och taggtråd. Förut patrullerade Securitas där men de tog rejält betalt och kom alltid på samma tid (vilket tjuvarna snabbt lärde sig).
En period rastade polisen sina hundar där - det får de gärna göra igen!
Kram
moi

2016-01-14 @ 22:59:27
URL: http://akker.blogg.se
Postat av: Veiken

Det var då inga roliga grejer och jag förstår fullkomligt din ilska! Det är då attan att folk inte kan sköta sig! Stackars gräsrötter i kommunal! Kramar

Svar: "Mitt" fackförbund, Unionen (eller vad det nu heter), har sina brister men medlemmarna har åtminstone hyfsade löner.Kram
moi

2016-01-15 @ 11:32:50
URL: http://veiken.se
Postat av: Veiken

Det var då inga roliga grejer och jag förstår fullkomligt din ilska! Det är då attan att folk inte kan sköta sig! Stackars gräsrötter i kommunal! Kramar

Svar: Det har lugnat sig lite nu men faktum kvarstår! Kommunal - fy skäms!!!
Kram
moi

2016-01-15 @ 11:33:05
URL: http://veiken.se
Postat av: Veiken

Det var då inga roliga grejer och jag förstår fullkomligt din ilska! Det är då attan att folk inte kan sköta sig! Stackars gräsrötter i kommunal! Kramar

2016-01-15 @ 11:33:29
URL: http://veiken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0