Utflykt

Ännu en ledig dag och nu måste jag ut och få lite luft (och motion)
 
Naimakka hade 42,8 minus så våra -8° ingen ursäkt att låta bli.
 
Det fick bli en glidtur ner till kolonin.
 
 
Där väntade en frusen damm och två mycket irriterade gubbar:
10 inbrott i stugor på tre dygn!
 
Det är nog den enda fördelen med att inte ha någon stuga.....
 
Efter en kort rundvandring och en värmande kopp kaffe var det dags att ge sig hemåt igen.
 
 
Såg lite lustiga cykelspår och började nynna
♫ ♪ "Än slank han hit, än slank han dit,än slank han ner i diket".♫ ♪♫ ♪
 
 
och minsann
♫ ♪♫  "än slank han ner i diket." ♫ ♪♫ ♪
 
 
Efter tunneln kanade mannen och föll  i diket.
 
Hade inte hjärta att ta foto utan koncentrerade mig på livräddning.
 
Han vägrade såväl hjärta-lungräddning som mun-mot-mun.
 
Så det fick bli en hjälpande hand upp i  stående ställning.
 
"En gör så gott en kan...."

Kommentarer
Postat av: Veiken

Det är då fasen att folk nte kan skilja på mitt och ditt! Tvi vale för sånt folk!!!!
Vilken tur att du hade en hjälpande hand när du inte fick ge mun mot mun eller hjärt-lungräddning! .9 Kram

Svar: Det är så himla onödigt för det finns inte mycket att hämta i en kolonistuga på vintern.Tja förutom de som hade två tv-apparater, en dator och en elcykel i sin stuga..... hm
Kram
moi

2016-01-08 @ 07:07:59
URL: http://veiken.se
Postat av: znogge

Så irriterande med inbrott. Meningslöst och allt vad det ställer till med!

Kram

Svar: Runt den ena stugan låg diskborstar, wettexdukar, mattor och porslin. Ungefär allt av "värde" som fanns i det huset...Kram
moi

2016-01-08 @ 08:21:44
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Susanne

Blir så trött på folk som inte låta bli andras saker.

Svar: Och allt bara för att jävlas...
moi

2016-01-08 @ 08:28:22
URL: http://mittlivsomsusanne.blogspot.se
Postat av: Geddfish

Såå trist med inbrott!!
Lite lagom snö har vi här också. Vackert vitt, men det stannar därvid.
Fredagskram ♥

Svar: Nu ska jag strax ge mig ut på en liten glidtur igen. Det kommer lite lätt snö men ser bra ut för utomhusvistelse.Kram
moi

2016-01-08 @ 09:03:43
URL: http://gerd-geddfish.blogspot.com
Postat av: Ama de casa

Fy fasen för alla klåfingriga personer som inte kan skilja på ditt och mitt :-(

Men vad tur i oturen han hade, cyklisten! Inte alla som råkar illa ut får en sån braig hjälp. Synd att han inte ville ha mun-mot-mun bara... :-)

Gomorron!

Svar: Om de ändå hade tagit nåt med sig. Då hade det varit nån "mening" med det. Nu krossas det rutor och dörrar sen sprids lösöre och annat ut i trädgårdarna.Det var nog tur att han inte ville ha det. Jag skulle ju köra bil lite senare på dagen.
Om man säger så....
God förmiddag!
moi

2016-01-08 @ 09:26:58
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

sv: Jag har för mig att dom har preciserat ”januari nästa år” för flytten av marknaden, den här gången. Men ”nästa år” flyttades ju automatiskt ett år framåt den första januari… ;-)
Sen har dom inte alltid sagt januari. Ibland har det varit maj som gällt. :-)

Svar: Så smart att säga "januari nästa år". Då får ni ha den kvar ett år till (minst).Fast det är väl bara jag som är glad för det :D
moi

2016-01-08 @ 09:37:53
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Usch vad ledsamt med alla dessa inbrott :(

Jag har en förmåga att skratta när någon ramlar omkull. Absolut inte av elakhet. Och jag hjälper givetvis personen upp. Men nu kunde jag ändå inte låta bli att dra på munnen när du berättade om cyklisten :)
Kram

Svar: Jag log också för jag kunde nästan se det komma. Mannen föll så mjukt och fint att jag inte befarade några större skador.Gudskelov ville han inte ha mun-mot-mun för i så fall hade jag vinglat hem resten av vägen :D
Kram
moi

2016-01-08 @ 10:20:57
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Decdia

Så onödigt med inbrotten, jag tror ju inte folk precis har en massa av värde i sin koloni. Speciellt inte på vintern...

Svar: Nä, det finns inget av värde förutom möjligen verktyg och de flesta har inte dem i stugorna.Men så var det hon som påstod sig ha blivit av med två tv-apparater mm mm ....
moi

2016-01-08 @ 11:11:22
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Decdia

Min dumma fitbit tvingade ut mig i kylan igår med, lyckades få köldutslag på benen trots att jag var påpälsad till max...

Svar: Du måste nog gå fortare :D
moi

2016-01-08 @ 11:12:07
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Mita

Nej men fy för inbrott, jäkla folk rent ut sagt. Ställer bara till elände, och man får en olustkänsla när någon varit och rotat runt bland ens personliga saker.
Vilket härligt litet reportage du hade om den vinglige mannen som avböjde mun mot mun metoden,hehe....du kunde fått en billig fylla där..**..
Kramar♥

Svar: Tänk att ha sånt överflöd av energi att det räcker till såna aktiviteter!!!Jag tänkte slå två flugor i en smäll vad gäller livräddningen; lite närhet och billig fylla :D
Kram
moi

2016-01-08 @ 13:27:28
URL: http://baraettliv.se
Postat av: Ditte

Jättetråkigt med inbrott och så gräsligt onödigt. Skönt att du just nu inte har någon stuga att inbrotta.
Och att cykla i halkan var modigt, men mannen kansk esåg dig och blev oförsiktig...
Förstår att du inte kunde fota när han låg i diket....
Mne jag tror din hjälpande hand värmde. (Och han kanske var förkyld så dte var väl lika bar att det bara blev handen.)
Kram!

Svar: Mannen såg nog inte mig (tyvärr) för jag var ganska långt bakom honom. Han tog emot min utsträckta hand, tyckte nog det var pinsamt.
Nån förkylning hade han nog inte, spriten hade nog tagit död på alla baciller :D
Kram
moi

2016-01-08 @ 16:43:03
URL: http://akker.blogg.se
Postat av: Preciosa

Hej Moi!
Tänkte väl när du skrev att du hade vinglat hem efter ev munmotmun :)Han var alltså inte nykter...
Håhåjaja varför öht cykla när det är halt?
Trist med vandalisering. Svin!
Kram P ♥

Svar: Nä, han var inte nykter. Vet inte om det är möjligt men det kanske var lättare att cykla än att gå för honom?Dessa inbrott är så jobbiga, onödiga och dumma!
Kram
moi

2016-01-08 @ 21:36:17
URL: http://www.spanienblogg.se/preciosa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0