Kära dagbok!

Påsken 2016 blev inte lik någon annan i mitt liv.
 
Det är inte det att jag inte har ätit ett enda ägg,
det har hänt förr.
 
Inte det att jag inte har ätit godis,
händer kanske inte så ofta men....
 
Inte det att vi inte har samlats och ätit påskmiddag,
det gör vi inte alltid annars.
 
Det är sysslorna som varit annorlunda
 
Långfredagen kämpades det med att rikta in plintarnas läge.
 
 
Yster, bror min och hans son fick nog rätt på det till slut.
 
Regnet och kylan fick sina offer,
bror min däckade i feber och frossa dagen efter.
 
 
Påskafton bjöd på betydligt bättre väder så Yster och jag
kämpade på med att fortsätta "plintadet"
 
 
Besserwissrar och lusigkurrar dök upp hela tiden
 
"Potatisen ska inte sättas så djupt"
"Mullvadsinvasion?"
"Letar du efter olja?"
är faktiskt bara roligt de 10 första gångerna.
Och blir allt mer irriterande när krafterna börjar tryta.
 
Däremot bjöd jag på hjärtliga skratt när jag snavade
och la mig raklång i en av jordhögarna.
 
Jag landade så mjukt och skönt att det var med viss
motvilja jag tog emot hjälpen att komma upp igen.
(inga vitala delar tog skada)
 
Av totalt 26 plintar är nu 8 mer eller mindre på plats.
 
Jag borde fortsätta jobbet idag men Yster arbetar (avlönat) och
bror min ligger fortfarande nerbäddad och jag
inser min begränsning i att göra nytta på egen hand.
 
Istället får jag roa mig med nåt annat
 
 
Imorgon är en annandag och vi så får se vad den har att bjuda.
 
Hej då dagboken!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Oj vad duktigt ni kämpar på! Men fortfarande inga hjälmar? Du vet - rätt vad det är så kan man snubbla och ramla... ;-) Skönt att du landade mjukt ändå.

Du kanske kan ta hjälp av nån superhjälte också... :-)

Ha en braig påskdag!
Kram

Svar: Den enda som riskerar att skada sig i det här läget är väl undertecknad (hoppas jag). Normalt skadar man sig inte på plintar under marknivå.Men när väggar, golv och tak kommer på plats blir det andra bullar - kanske :D
Medverkan i arbetet är i högsta grad frivilligt (tom för bror min och jag) och just nu gör superhjältarna stordåd på annat håll!
Kram
moi

2016-03-27 @ 10:18:25
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Weeho! Först :-D

Svar: GRATTIS!
moi

2016-03-27 @ 10:18:43
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Geddfish

Oj, du snubblade lite? Du vet väl, att det kan bli en blå fot ;) jag har min på foto idag. Usch, irriterande.
Men härligt med påbörjat arbete!
Glad påskdagsKram ♥

Svar: Det fanns gott om saker att snubbla på; sina egna fötter, kvistar, grenar, jordhögar, andra människor.Jag såg din stackars fot - den avskräcker.
Kram
moi

2016-03-27 @ 10:36:14
URL: http://gerd-geddfish.blogspot.com
Postat av: Znogge

Bra kämpat av er alla! Nu är det på gång i alla fall!

Kram

Svar: Så skönt att det har börjat!Kram
moi

2016-03-27 @ 10:58:51
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Decdia

Jag vet en styck Batman som är ledig imorgon, han är iväg på jobb just nu men du kan ju slänga fram frågan till honom. Jag kan hjälpa till jag med, men inte förrän efter min siesta... ;)

Svar: En styck Batman är hjärtligt välkommen om han vill. Han vet platsen, men vädret ser ju inte så gynnsamt ut just nu. Så vi kanske får vilodag allihop :D
moi

2016-03-27 @ 16:35:44
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Ami

Oj, vilket slit ni har att göra!
Akta era ryggar bara...
Men jag är övertygad om att det blir jättefint när det är klart!
Kram

Svar: Inte utan att det känns i armar och rygg. Jag är inte van vid sånt här arbete.Kram
moi

Postat av: Veiken

Ursäkta, men jag fick mig ett gott skratt när jag läste ditt inlägg.
Nu är du verkligen på gång, även om det är jobbigt. Lycka till med resten. Kram

Svar: Inget att be om ursäkt för. Meningen var att bjussa alla på ett leende - alternativt skratt!Kram
moi

2016-03-27 @ 16:51:16
URL: http://veiken.se
Postat av: Ama de casa

sv: Du får väl komma hit och leta efter röda lavendelfrön, vettja! Det går färjor till Tabarca från flera ställen :-)

Svar: Lite olägligt just nu. Tror inte att de övriga klarar sig utan min vägledning - som den chef jag är :D :D
moi

2016-03-27 @ 17:39:09
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ditte

Är det detta som kallas friskvård? Men med tanke på den nedbäddade brodern så kan det ju inte stämma. Mne frisk luft har ni ju fått. Att din bror sedan inte håller sig frisk är ju naturligtvis inte allls bra.
gRuppen verkar ju i alla fall överens om var skåpet, plintarna, ska stå och det är positivt.
Kanske en vilodag i morgon är behövligt.
Stor kram! Bra jobbat!

Svar: Bror min kände sig lite risig redan när vi började. Att jobba och svettas i kyla och regn var nog inte det bästa. Annars räknar jag det som friskvård att få jobba med kroppen, svettas och bli trött annat än psykiskt :D
Kram
moi

2016-03-27 @ 21:05:05
URL: http://akker.blogg.se
Postat av: Ruth i Virginia

Vad är plintar till för, och varför ska dom
grävas endera ner eller opp?

Svar: Stugan måste vara flyttbar och då är plintar det bästa alternativet.Höjden är noga eftersom jag inte vill att stugan ska luta å endera hållet.
Mittplintarna ska dessutom vara lite lägre eftersom de ska bära en extra planka i golvet.
moi

2016-03-28 @ 17:53:27
Postat av: Ruth i Virginia

Oj, vilket jobbb! Bra gjort!

Svar: Tack!
moi

2016-03-30 @ 20:20:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0