Tre plus ett

Igår firades det stort!
 
Tre födelsedagar och ett bröllop var anledningen.
 
Bröllopet stod i fokus trots att det var ett tag sen
och är trots allt en engångs (?) företeelse.
 
(fast jag, som var en av jubliarerna tycker nog
att det är en bedrift att uppnå min aktningsvärda ålder.
Även det en engångsföreetelse... )
 
Gårdagens tema var Thailand eftersom vigseln förrättades där.
 
Dukning
 
 
och mat
 
 
full poäng för båda!
 
 
Det var många som hjälpte till med tårtbygget
 
 
Lillebror Vinston, som fortfarande är under upplärning,
höll sig i närheten av Batman.
Batman är nämligen inte bara kock utan även "Tomten",
och tomten är snäll mot barn!
 
 
Storebror Oliver får med ålderns rätt lite mer
avancerad uppgifter.
 
 Övning ger färdighet!
 
 
Mätt och belåten begav jag mig hemåt för att smälta
(inte bara godiset) utan att jag fick världens bästa present:
 
 
En splitterny paviljong!!

Kommentarer
Postat av: Decdia

Nu får du inte glömma de andra fina presenterna med!


Svar: Nej då, ingen risk. Jag har inte glömt dem och gläds åt dem också!
moi

2016-03-20 @ 19:25:26
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Geddfish

GRATTIS, vad roligt!
Kram ♥

Svar: Min "riktiga" födelsedag är inte här ännu....Kram
moi

2016-03-20 @ 19:26:00
URL: http://gerd-geddfish.blogspot.com
Postat av: Decdia

Batman var så söt med smågrabbarna, inte bara vid tårtfixet utan sen hängde han med Ollie i soffan så att han inte skulle vara själv. :)

Svar: Jag missade soffhänget....
moi

2016-03-20 @ 19:26:08
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Susanne

Grattis

Svar: Tack!
moi

2016-03-20 @ 19:50:59
URL: http://mittlivsomsusanne.blogspot.se
Postat av: Ruth i Virginia

EN NY PAVILJONG!!!!
Du måste väl nästan ha hoppat ur kalsongerna
med högljudda glädjerop för en sån present!

Den där tårtan såg allt go´ ut!!!!

Kul med ungar och gamfolk och såna mittemellan
tillsammans och fira vadsomhelst. Hurra!!!

Svar: Jag blev verkligen förvånad över denna present.
Pavlova-tårtan smakade mera - mycket mera!
moi

2016-03-21 @ 04:20:02
Postat av: Annika

Oj så duktiga kockar och bagare. Grattis även om det är nån dag för tidigt. Den fina presenten förstår jag att du blev glad över. Ha en fin dag och början på denna nya vecka.
Grattis kramen

Svar: Efter 5-6 år förstördes min förra paviljong i höststormen. Därmed fanns ingenstans att få skydd om det skulle börja regna. Så nu är jag jätteglad att vi har nån stans att vara när bygget kommer igång.Kram tillbaka!
moi

2016-03-21 @ 08:38:04
URL: http://badtant.blogg.nu
Postat av: amadecasa.blogg.se

Wow! Den bästa presenten ju! Toppenbra!

Tårtan och maten såg himlarns smarriga ut, och Tomten såg väldans snäll ut. Ett höjdarkalas alltså :-)

Gomorron!

Svar: Jag vet att (den) tomten är jättesnäll. Nu börjar småkillarna också upptäcka det.Synd för annars hade jag fått slicka grädde!
God kväll!
moi

2016-03-21 @ 08:45:42
URL: http://amadecasa.blogg.se/
Postat av: Ami

Åh, vilken fin present du fick :)
Förstår du längtar efter att få sätta upp den!
Kram och grattis i förskott!

Svar: Jag har längtat ett tag efter nån stans att ha skydd ifall det börjar regna.Eller om solen skulle bli olidligt varm :D
Kram
moi


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0