Surt sa räven

Det krävdes bara ett par dagar i sängen
och ett par timmar utan "fånen"
för att min insomnade läslust skulle
vakna till liv igen.
 
En väninna tipsade mig om den här boken;
 
 
Baksidestext:
"Berta och Gunnar har haft en ryslig tur som
lyckats förvärva en kolonilott i Simrishamn,
alldeles intill de nyvunna vännerna Hjördis och Konrad.
Men samtidigt som Berta och Hjördis odlar sin
vänskap genom trädgårdsplanering, saftstunder
och hemliga planer, trasslar Gunnar in sig i ett
nät av lögner och pinsamheter.
Allt för att han velat ge sin kära Berta
en liten blomma."
 
Den borde väl passa en kolonist?
Lagom "svår" och lättläst när hjärnan är i viloläge.
 
Har du läst den?
Vad tyckte du i så fall om den?

Kommentarer
Postat av: Diana

Är där beskrivningar av vackra klänningar i den? Utspelar den sig för minst 100 år sedan? Nåt kungligt? Om inte så nej, jag har inte läst den. :)
Kul att du börjat läsa igen!

Svar: Inte en kunglighet så långt ögat når. om man inte räknar ordföranden i föreningen som en sådan...Det var på tiden jag kom igång igen! Hoppas det håller i sig.
Gilla Olsson

2013-01-11 @ 15:02:43
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Afrodite

Nope, jag har inte läst den. Men den borde ju onekligen passa en kvinna med egen kolonilott! :)
Ha en skön lässtund och fortsätt krya på sig!

Svar: Kanske inte det "djupaste" jag har läst men den är "lagom" och man känner onekligen igen en hel del från kolonilivet.Skickar krya-på-dig hälsningar tillbaka.
Gilla Olsson

2013-01-11 @ 16:13:39
URL: http://afrodite.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Har inte läst den. Håller just nu på med några deckare av den isländska författaren Hm-hm-hm-ur-nånting (ids inte häva mig upp ur soffan och hämta den).
Rätt bra, faktiskt :-)

Svar: Jag har haft läspaus alldeles för länge så det ligger en del böcker och väntarpå mig. Jag har hört talas om en isländsk författare som ska vara bra.
Orkar inte gå och kolla i bland anteckningarna vad namnet är... ;)
Gilla Olsson

2013-01-11 @ 17:37:54
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Några? Jag är inne på tredje nu, jag läser dom inte samtidigt. Kära kusin lämnade böckerna här innan dom drog till Costa Rica :-)

Svar: Även om man har två ögon är det nog inte bra att läsa mer än en samtidigt. Man har ju bara en hjärna som kan ta emot information :)Snäll kusin!
Gilla Olsson

2013-01-11 @ 17:38:38
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Mita

Men du ska väl inte slicka på skärmen,den kanske blir smittad och börjar snora och hosta,inte kul att blogga då,hehe....
Men herregud vad duktig du är som bara ätit en ynklig skumtomte på hela julen och dessutom inte öppnat chokladaskarna. Där ligger jag riktigt långt efter som tyvärr hinkar i mig godis som min sista stund vore kommen,haha....nu överdrev jag väl liite,men ändå...* undrar hur många kilo man skulle gå ner om man slopade godis,och speciellt lösgodiset??
Kramar♥

Svar: Jag kan tala om hur mycket jag har gått ner genom att skippa godis!Hade jag "fått lov" hade chokladaskarna varit tömda nu och skumtomtarna
mer än en i min mage...
Kram
Gilla Olsson

2013-01-11 @ 17:41:10
URL: http://mitasguldkorn.blogspot.com
Postat av: ThaChef

Näe inget jag läst innan, men den lät bra. :)

Svar: Den är ganska rolig faktiskt.
Gilla Olsson

2013-01-11 @ 18:00:44
URL: http://thaonlychef.blogg.se/
Postat av: Susanne p

Nop! Jag läser inte böcker, jag (sover) ser på film!! ;)

Och; WOW, så fint du gjort det här! (nu ska man inte vara så himla ärlig och säga att man fått hjälp! )
Så fånen har gått i gång igen? Kanske vi skulle ta en match i Ruzzle? Det var ett tag sen!
Kram

Svar: Jag ser sällan på film för jag somnar alltid, det är lättare att hålla sig vakenmed en bok i handen. Man vaknar åtminstone när den ramlar ner i huvudet på en.

Hade inte jag berättat att jag fått hjälp så hade "nån" annan gjort det. Och äras den som äras bör.
Du är härmed inbjuden till Ruzzle - alla andra tycks sova, syssla med fredagsmys (eller har ett liv)
Gilla Olsson

2013-01-11 @ 18:21:10
URL: http://Www.susannep.blogspot.se
Postat av: Znogge

Nej, det har jag inte! Är inte så mycket för trädgårdsland och så. Läser just nu serien "Femtio-nyanser". Den är väl så där... Men ibland måste man bilda sig en egen uppfattning ;-)

Svar: Den handlar inte om trädgårdsland utom mer om det sociala spelet. Femtio-nyanser har inte precis lockat mig men som du säger man ska bilda
sig en egen uppfattning ....
Gilla Olsson

2013-01-11 @ 18:42:19
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: ♥ Carina ♥

Nä den har jag inte läst. Jag är för övrigt en bokmal som ständigt har en bok på "g" :)
Hur mås det idag? Hoppas du är piggare :)

Svar: Normalt, eller förr, läste jag mycket. Av nån anledning blev det en väldigt lång paus. Hoppas lusten har kommit tillbaka nu, har en del olästa böcker i hyllan.Det är ungefär som igår, en förkylning behöver väl ett par dar på sig att försvinna ;)
Gilla Olsson

2013-01-11 @ 18:44:35
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Diana

Nja... ordförande hade väl fungerat, om det var på 1500-talet... ;)

Svar: Du har aldrig haft koloni hör jag :)
Gilla Olsson

2013-01-11 @ 19:02:09
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: camilla

Har inte läst den. Men otroligt vilka namn dom hittat ;)
Du..jag kommer att hitta dig på Ruzzle! :)
Det är inget löfte....det är ett hot ;)
Kram!

Svar: Den är faktiskt ganska bra, då och då skrattar man till av igenkännande. Det är "tufft" att vara kolonist.
Välkommen att hitta mig på Ruzzel, för jag har ingen aning om vad jag heter - DÄR!
Kram!
Gilla Olsson

2013-01-11 @ 19:21:55
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: AE

Karin Brunk Holmqvist skriver fantastiskt roligt! Jag har läst de flesta av hennes alster och de är riktigt roliga - och lite kluriga sådär...
Hoppas du gillar boken!

Svar: Jag har aldrig hört talas om henne men det är mycket lovande och förmodligen kommer jag att läsa mer av henne. En typisk "må-bra-bok".Tack för titten här hos mig!
Gilla Olsson

2013-01-11 @ 19:45:01
URL: http://minaegnaordae.blogspot.com
Postat av: Anonym

Ha, nu ser jag rubriken i segoe (eller vad det nu hette), fräckt!

Svar: Hej, du anonyma - jag har mina misstankar om vem du är!Smaka fläsket bra?
Gilla Olsson

2013-01-11 @ 20:53:04
Postat av: Miss Juni

Nä, jag har inte läst den men boken såg så VACKER ut! Och så gillar jag så roliga titlar.
Typ som "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann".

Så fint du har "pyntat" bloggen!!!

Svar: Inte sällan är det omslaget som gör en nyfiken.Hundraåringen ..... var också en bra bok.
På de skrivarkurser jag gått har vi ibland fått öva på att
skriva titlar som ska locka läsare. Så tokigt det kan bli då.

Roligt att du gillar det nya utseendet!
Gilla Olsson

2013-01-11 @ 21:00:46
URL: http://www.metrobloggen.se/MissJuni

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0