Bisak

Efter lite oplanerad färdtjänst tjänstgöring åt en
strandsatt dotter på morgonen begav jag mig,
trots uselt väder, ner till kolonin.
 
Öppnar förrådsdörren och vad får jag se!!!
 
 
Shit - ett bo som vaktades av två arga väktare.
 
Det kanske inte var så stort och imponerande men
 
 
tillräckligt för att skrämma iväg mig.
Imorgon kommer det, med grannens hjälp, att försvinna!
 
Om nåt ska växa på mina domäner vill
jag hellre att det bli det här nyförvärvet
 
 
Det var faktiskt inte namnet som gjorde att jag valde
just den här varianten.
Nä, det var de stora, vackra, vita blommorna som
snart kommer att spridas över spaljén.
 
 
Eller hur?
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Huvva! Såna objudna gäster gillas inte...

När jag köpte clematis till huset i Sollentuna så valde jag läääänge, finns ju hur många sorter som helst. Till slut föll jag för en lättskött variant som inte behövde så mycket omvårdnad och som hade stora vackert (förvånande nog) röda blommor.

När den väl började blomma så var dom små och lila, blommorna. Och hur just den sorten skulle skötas, det vete tusan. Men den överlevde min "omvårdnad" ända tills vi flyttade :-)

Svar: Sen tidigare har jag en med ett namn i stil med "röd drottning" - den har lila blommor....Har även köpt en typ "magic blue" - undrar om den blir röd....
(det här är första svaret som jag skrivit i min nya dator. jobbar med ett inlägg puh)
Gilla Olsson

2013-06-02 @ 16:40:48
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Decdia

Men vad då, har de byggt boet så snabbt?! I torsdags var det ju inte där?
Miss Batman fick jag klematisen till, i like it! ;)

Svar: Du är inte riktigt uppmärksam va?? Var du inne i leksaksförrådet i torsdags??Jag såg blomman och färgen innan jag såg namnet!
Gilla Olsson

2013-06-02 @ 17:15:48
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Mallan

Men det var ett tjusigt bo de hade byggt :-)

Svar: Det är faktiskt ganska gulligt i den storleken. Men byggarbetarna var väldigt osociala
Gilla Olsson

2013-06-02 @ 20:20:54
URL: http://onapinkpalehorse.blogspot.se
Postat av: Znogge

Vilka gräsliga hyresgäster! De bör vräkas snarast möjligt.

Trevlig kväll!

Svar: Jag tror vräkning pågår just nu.
Gilla Olsson

2013-06-02 @ 20:31:34
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Afrodite

Vilka urtjusiga klito...(Susanne, vad heter det nu...?!) klematis du kommer att få! :D Tillägnade miss prinsessa herself! :)

Kram och godkväll!

Svar: Funderar på att döpa om den, kanske Klitmatis?Tillägnad "någon".
Kram
Gilla Olsson

2013-06-02 @ 20:35:17
URL: http://afrodite.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0