Först kommer inget..

 
Först kommer inget och sen kommer allt.
 
Är det inte typiskt att när det äntligen händer saker
så kommer allt på en gång.
 
Den 1 juni har jag tre olika saker att välja på:
 
 
HEMMA:
 
 
 Föreningen där jag bor "bjuder in" till en heldag
 med att fräscha upp i gemensamma lokalen bl.a
 
Jobbet börjar 10.00 och avslutas 18.00 med en grillkväll. 
Det låter kanske trevligt men:
1. Senaste målade vi alla garage och då var vi kanske
     5-6 st som ställde upp
2. Vem vill offra en hel lördag i juni?
 
 
 
KOLONIN:
 
 
Här anordnas loppmarknad denna dag.
Med tanke på hur mycket jag har shoppat på sistone
borde jag nog skänka saker istället för att köpa ännu mer.
 
Risken är överhängande att jag köper på mig
ännu mer om jag går dit.
 
 
 
BORTA:
 
 
Bästa väninnan fyller år och bjuder in till kaffekalas.
Vad finns det för anledning att inte välja detta alternativ?
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Decdia

Kanske lite loppis först och sen kaffekalas? Om det hinns med det vill säga...

Svar: Av princip går jag inte på loppisen ;)
Gilla Olsson

2013-05-22 @ 16:57:03
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Decdia

Det är inte lätt att vara populär, jag vet! (jaja, en gång om året iaf...) ;)

Svar: Populär?? Då gäller det bara G:s kalas. Det andra handlar om att vara dum och lätt att utnyttja ;)
Gilla Olsson

2013-05-22 @ 16:58:15
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Znogge

Alla goda ting är tre ;-)

Svar: Om du säger det så... ;)
Gilla Olsson

2013-05-22 @ 17:15:40
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Susanne P

Det var inte svårt. Jag skulle först gått på loppis sen kaffekalaset!
Städningen går fetbort! ;)

Kram

Svar: Definitivt kaffekalaset. Men loppisen kommer bara att innebära fler "fynd" och det har jag verkligen inte plats med...Kram
Gilla Olsson

2013-05-22 @ 17:18:42
URL: http://Www.susannep.blogspot.se
Postat av: Småländskan

Ta ett par penseldrag, säg att nuuuuuuuu får jag ont i armen/nacken, ställ ut lite loppisprylar och låt nån granne sälja dem. Sen är det fullt ös till kaffekalaset så klart! Hoppas det finns nåt gott till kaffet!

Svar: Det låter som en avkopplande lördag ;)Jag skiter i präktigheten och går direkt på nöjen -
jag är övertygad om att väninnan bjuder gott!
Gilla Olsson

2013-05-22 @ 17:25:30
Postat av: Mita

Städningen går bort,har du varit med och målat garage tycker jag du har gjort din del för ett tag.Det borde väl vara fler som ställer upp och inte bara ett fåtal. Men ofta är det så tyvärr...
Loppisen verkar mysig och sen kaffekalaset,toppen,toppen..
Kram vännen♥

Svar: Det handlar inte "bara" om städning, snarare halvrenovering och det är varken min starka sida eller speciellt stort intresse.Loppis och kaffekalas inträffar samtidigt tidsmässigt...
Kram tillbaka
Gilla Olsson

2013-05-22 @ 17:28:20
URL: http://mitasguldkorn.blogspot.com
Postat av: Småländskan

Såg att penseldragen drogs förra säsongen. Men nu kan du ändå skylla på ont i armen/nacken. Det kan man få av vilken städning som helst.
Lycka till!

Svar: Lokalen ska målas, fönstren slipas, målas, putsas. Golvet ska bytas ut - tror jag och köket ska fixas.När garagen målades stod jag en hel j-la lördag och en halv söndag i gassande sol.
Visserligen hade vi kul, det fåtal som ställde upp alltså. Det retar mig att inte åtminstone de som har garage stod och målade.
Jag håller mig till kaffet!
Gilla Olsson

2013-05-22 @ 17:35:35
Postat av: En flicka som är stark

Svårt när allt dyker upp samtidigt, men jag hade i alla fall valt bort städningen och loppisen för att ha trevligt med bästa vännen :)

Svar: Då får du bestämma!
Gilla Olsson

2013-05-22 @ 18:36:53
URL: http://jessi91.spotlife.se
Postat av: Decdia

Då är väl valet väldigt lätt om det står mellan att jobba eller fika? ;)

Svar: HA - det var det jag var ute efter!!!
Gilla Olsson

2013-05-22 @ 19:19:50
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Decdia

Då så! :)

Svar: :)
Gilla Olsson

2013-05-22 @ 19:44:14
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Mallan

Klart du ska gå på det sista alternativet! :-)

Svar: Japp, jag har bestämt mig. För det är jag värd!!
Gilla Olsson

2013-05-22 @ 21:28:06
URL: http://onapinkpalehorse.blogspot.se
Postat av: Sofie

typiskt alltid att allt händer på en gång! :P men de sista alternativet låter ju roligast :)

Svar: Jag håller med dig, och det är viktigt att ha lite roligt också!
Gilla Olsson

2013-05-22 @ 21:59:09
URL: http://www.highvoltage.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Jag tycker att du ska strunta i Loppisen (om det inte är för att avyttra grejer). Men gå först på kaffekalaset, sen kan du dyka in på grillpartyt EFTER dom har målat klart. Skyll på födelsedagsfirande att du inte har hunnit vara med och måla.
HÄPP!
:-D

Svar: Problemet är att allt inträffar samtidigt, tidsmässigt.Häpp!
Gilla Olsson

2013-05-22 @ 22:36:26
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Afrodite

Sååå enkelt! Egentligen. Om jag skulle planera i alla fall. :)
Först: Loppis!
Sen: Kaffekalas hos bästa väninnan!
Sist: "Efter arton hos grannaran"!!! Jag menar, vem vill missa en fest. Liksom?! ;)

Häpp! :D

Puss och kram! ♥

Svar: Men allt är ju samtidigt. Måleri 10-gudvetnär
Loppis 13-15
Kaffekalas 14 (i Staffanstorp)

Och känner jag oss "tjejer" rätt så drar det ut på tiden när vi träffas,
vilket inte blir så ofta nu för tiden.
Puss o kram o god morgon!
Gilla Olsson

2013-05-22 @ 22:58:25
URL: http://afrodite.blogg.se
Postat av: Småländskan

Du Moi, hur har du uppfostrat din dotter egentligen (ejengklijen)? Vårdterrorister? Är det så hon ser på oss lite äldre? Vi som har kunskap, erfarenhet och inte varit "samhället till last" så här långt?
Nej, jag tror du ska ta ett allvarligt snack med henne.
Faktiskt!

Svar: Ha ha - det där är ett internt skämt som kanske kräver en förklaring.Just för att jag/vi inte ställt till med några större skandaler, behandlat alla (de flesta) väl, hållt tillbaka våra egna krav och önskningar för att vara till lags. För att vi har funnit oss i regler, skrivna som oskrivna osv.
Pga detta har jag sagt till dottern att den dag det är min tur att bo på äldreboende el dyl ska jag släppa på ALLT.
Jag ska ha rullstolsrace i korridorerna, tränga mig i matköer, köra över hälar med rullatorn osv.
Det är det hon kallar vårdterrorist - och hon trodde nog att jag skulle bli den enda :)

Annars är jag väldigt stolt över henne och hennes uppfostran. Tacksam att hon är en av dem som vill/kan ta hand om oss när vi behöver.
Allt som hände med henne efter 17-18 års åldern är jag helt oskyldig till!
Kram
Gilla Olsson

2013-05-22 @ 23:40:28
Postat av: Miss Juni

Jag är ju inte känd för att va lagom direkt. Nä, det ska va ALLT! Eller INGET!
Alltså hade jag gått på loppisen (som förmodligen är tidig förmiddag), se´n hade jag åkt hem till väninnan och kalasat på kakor, för att vara på hemmaplan lagom till grillfesten tar vid. Ta-daaa!

2013-05-25 @ 20:14:54
URL: http://www.metrobloggen.se/MissJuni

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0