Att mysa

 
Hela dagen tillbringades i kolonin igår.
Precis hela dagen och större delen sittande
i en stol.
 
Besökarna avlöste varandra och mot
kvällningen kom favoriterna.
 
Och det var tur för de hade både mat och dryck med sig.
 
 
Ofta när vi träffas blir det spel i någon form.

I värmen som råder är det viktigt att
dricka ordentligt vid fysisk aktivitet
 
 
 
Med tanke på resultatet efter tre rundor kan jag
bara dra slutsatsen:
 
 
att Batman nog inte höll vätskebalansen.
 
Tack för igår gullungar!
 
 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Haha! Batman är kanske lite av en dålig förlorare? Fast du fuskade ju, det har jag redan fattat :-)

Svar: Nej, han är ingen dålig förlorare. Det kan man kosta på sig om man sällan förlorar...Fuskar? Jag? Skulle aldrig komma på tanken :)
moi

2014-07-26 @ 15:58:55
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

sv: Jodå. "Vi" har testat dammsugaren och är fullt nöjda. Kommer kanske ett eller annat inlägg om den framöver :-D

Svar: Det ser jag mycket fram emot :D
moi

2014-07-26 @ 16:31:30
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Ja, vätska är viktigt i värmen.....Men med tanke på Batmans dåliga balans, kanske han skulle hållit sig till vattnet ;)
Kram!

Svar: Tvärtom, hade han tagit ännu mer vin hade vi kanske haft en chans i krocket :)Kram
moi

2014-07-26 @ 16:53:22
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Decdia

Batman var inte tillräckligt dopad... det är där problemet var!

Svar: Vad skulle det annars vara??
moi

2014-07-26 @ 18:18:51
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Decdia

Tack själv för igår! Det var härligt och avslappnat, men du får se till att flytta kollon närmare oss. :)

Svar: Eller ni kanske ska närma er civilisationen ...
moi

2014-07-26 @ 18:19:23
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Znogge

Ni får övergå till att samla frimärken! Stillsamt och bra samt kräver varken balans eller vätskebalans ;-)

Svar: Med min skrala syn skulle det nog bli lite för rafflande att samla frimärke....Och vem vet hur länge man är stadig på hand??
moi

2014-07-26 @ 21:17:51
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Småländskan

Kollon, krocket, vätskepåfyllning. Kan det bli mycket härligare? Det skulle vara om "man" vann förstås.
På tal om kollo; du som är kolonist och blomsterexpert kanske kan förklara för mig hur i hela friden mina pellisar (Pellavendlaris på latin, utifall nån spanjorska råka läsa detta) sen drygt 6 år tillbaka nu har fått hål i bladen och efter noggrant kollande upptäckte jag att små, små, jättejättesmå svarta "korn" troligtvis är nån sorts ohyra. Jag har aldrig nånsin haft ohyra på mina pellisar.
Kom hem efter 3 dygns bortavaro. Visserligen var de lite torra, men inte katastroftorra. Kan det ha med för lite vatten att göra? De står ute på min balkong, alltså inga innepellisar. Och det är bara de laxrosa som drabbats inte de andra sorterna.
Tacksam för svar.
Med vänlig hälsning
Den småländska såpduschande pelargontanten

Svar: Smickrare där!!! Nån blomexpert är jag absolut inte.Det är mer tur än skicklighet att mina blommor/växter överlever där nere i kollon.
Pellavendaris har jag bara dålig erfarenhet av. Aldrig att jag lyckas få dem att överleva.
Jag tror att de flesta (såväl växter, människor som djur) kräver extra vätska
i hettan (som nu är på väg att ta slut).
Mitt andra råd är såpadusch men det visste du ju redan!
moi

2014-07-26 @ 21:25:43
Postat av: GeddFish

Slöa och goa kramisar på nattakvisten, orkar bara detta, haha! Kram! ♥

Svar: Det är snart dags att krypa ner mellan de nytvättade lakanen,det nytvättade täcken och de nytvättade kuddarna!
Ljuvligt!
God natt!
moi

2014-07-26 @ 21:43:21
URL: http://gerd-geddfish.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0