Igår var det inte kul...

 
Usch vilken dag det blev igår
 
 
 
Inte nog med att jag varken vann pengar
eller hade tur med kärleken.
 
 
 
Min dator vägrade samarbeta med mig
och stod bara och tuggade i tre timmar.
 
 
Lagom när datorn vaknade var det dags
för styrelsemöte (del två).
På grund av att jag låg back i mina
arbetsuppgifter avstod jag från att delta.
 
Men
 
jag blev hela tiden störd av
frågor från mötesdeltagarna.
 
Suck
 
Innan chefen befarades försvinna från kontoret påminde
jag honom om att de nya lönerna måste fastställas.
Snarast...
 
Det skulle jag inte ha gjort.
Det dröjde typ 10 minuter så var lönerna klara
"Dålig lönsamhet, får hålla oss till avtalet"
 

So far so good
 
om det inte vore för att jag dels har koll på ekonomin
dels att det innebar 1 000-1 200 för killarna och
450 kronor för mig...
 
 
 
Var det nån som nämnde "förhandling"
Det ska han nog ha i morgon .....
 
Jag undrar om det värsta av allt på hela dagen
ändå var...
 
Fotografen som smög omkring halva dagen på kontoret
för att ta bilder till hemsida, broschyrer odyl.
Och då ser ju inte ett kontor ut som en arbetsplats...
(jag höll mig på behörigt avstånd, därav dålig bildkvalité)
 
Det var en tuff uppgift att jobba till 18.30 för
att jobba in datorns strejk...
 
Men
EN rolig sak hände i alla fall:
för första gången (på åtta år) fick jag beröm av chefen
för ett jobb jag gjort!
 
Vad nu det var värt....
 
Nej, nu glömmer vi den dagen och kavlar upp ärmarna!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Men så kan det inte få fungera! Du får ett tips av mig men säg inte att jag föreslog det. Du som har koll på ekonomin, lägg till en nolla på din löneökning så är saken biff.

God morgon!

Svar: Problemet är väl att revisorn kollar mina löner lite extra noga, och det är jag tacksam för.Tyvärr kan det fungera så eftersom han följer avtalet. Dock har vi inga som helst förhandlingar. De andra vet inte att jag redan vet deras nya löner...

GOD MORGON! :)
moi

2014-05-16 @ 06:24:18
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Melody and M.E

Fy så orättvist! Klart att du ska ha rätten att förhandla om din lön!
Detta jäkla manssamhälle vi lever i!
Kram M.E

Svar: Ha, ha förhandla ha ha. Tänk om facken m fl levde i verkligheten och visste hur det egentligen går till på småföretag. Och hur lite man är som arbetstagare när jobben inte växer på träd.Kram
moi

2014-05-16 @ 08:16:26
URL: http://melodyshihtzu.blogspot.se
Postat av: camilla

Orättvist att ni inte fick lika mycket.
Men du kanske får mer nästa år ;)
Eller så har du vunnit pengar och inte jobbar kvar där då ;)
Kram!

Svar: Att nån har presterat eller utvecklats mer är inte konstigt.Men nog är det konstigt att det aldrig är jag. ....
Ska nog vägra ta på mig fler uppgifter för måttet är snart rågat.
Ytterligare ett bolag är på g....
Äh, egentligen är det inget bekymmer för snart vinner jag storkovan ju!!
Kram
moi

2014-05-16 @ 08:29:56
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Decdia

Har ni olika fack eller?
Själv fick jag en ändring på löneförhöjningen denna månaden (och retroaktivt från förra). Sex spänn mer! Woho! Spanien, here I come. ;)

god morgon! Snart slut på eländet.

Svar: Det är bara två av oss som är med i facket, det är nog ingen merit.Sex spänn!?!?!? Jag ska inte klaga - bara gnälla lite, lite...
Jepp nu är det soffan som gäller!
moi

2014-05-16 @ 08:38:43
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Bosse Lidén

Vad tufft du verkar ha det. Hoppas det inte dröjer åtta år till nästa gång det glappar ut rosord från chefens mungipa. Med andra ord hände det massor av saker och samtidigt inget alls på en annan front. Jag hatar datorkrångel. Önskar dig en fin fredag. Förhoppningsvis kommer något spännande att hända dig.

Svar: Äh, det var utan tvekan en tuff dag. Men det känns lite bättre nu med lite perspektiv på den.Fast chefens favorit lär jag aldrig bli - lika bra det kanske ;)
Jag önskar dig detsamma och hoppas på högvinst till alla snälla!
moi

2014-05-16 @ 09:03:31
URL: http://bosseliden.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Men? Klart att ni måste få ha förhandlingar? Fy så orättvist - du som har haft så mycket extrajobb och allt. :-(

Men efter lottovinsten nästa vecka så spelar det inte så stor roll ändå :-)

Kram och gomorron!

Svar: Fack m fl har ingen aning om hur det går till i verkligheten och framföralltinte på små privatägda företag.
Dessutom är man inte allt för stor i orden när inte jobben växer på träd (och
man är så nära pensionen och helst vill ha lugn och ro fram till den dagen).
Fast lottovinsten skulle förändra allt!!!
Kram och god kväll!
moi

2014-05-16 @ 09:07:13
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Ami

Men ni måste väl få lika!! Och så en sån usel dag ovanpå allt.
Hoppas du får en trevligare helg i alla fall.
Kram

Svar: Nä, vi måste inte få lika. Det finns ett minimi belopp som han inte kan underskrida, och det gjorde han inte.Han fortsatte vara lite taskig idag men jag fick lite hämnd inför alla de andra ;)
Kram kram kram ♥
moi

2014-05-16 @ 09:19:12
URL: http://rendahlispanien.worldpress.com/
Postat av: Ama de casa

sv: Det kom inget regn, trots svalornas låga flygning. Men det KUNDE ha regnat... :-)

Svar: När vi satt på balkongen var det nära att svalorna (seglarna?) slog i våra glas.Fast nu var de ju på betydligt lägre "höjd"
moi

2014-05-16 @ 11:13:37
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Hörni!

Mäh.. lägg av, man har rätt att förhandla om sin lön..
Vilken skitdag! Skönt att den är över. :)

Svar: Som sagt, litet företag, få andra jobb....Det är skönt att den är över nu!
moi

2014-05-17 @ 00:48:08
URL: http://horni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0