Världen är liten

Med paraplyet i högsta hugg begav jag mig ner till kolonin.
Jag hade två anledningar till besöket.
 
 
Jag ville kolla om fulvädret ställt till det ytterligare 
Det var varken bättre eller sämre.
 
Och så hade jag sett en annons på Blocket om
en stuga på området som var till salu för en rimlig peng.
(Det finns objekt från 50.000-250.000).
 
Den här stugan ville jag titta på/i eftersom
den tycktes ha allt och lite till.
Jodå, den var fin men......
 
 
Ägarna ville sälja eftersom de har en lägenhet
utomlands och inte längre är i Sverige så ofta.
 
-Utomlands?  undrade jag
-Spaninen!
-Spanien är stort (jag har koll på geografin)
-Alicante, Torrevieja!
 
 
Om de "gamla" goa  vännerna tröttnar på mig/oss.
Har jag alltså numera fler bekanta jag kan våldgästa.
 
 
Eftersom jag inte föll för deras stuga fixade jag en broschyr
 på stugmoduler och begav mig till familjens konstnärliga talang.
Och hon tog sig an uppgiften med såväl finess som fantasi.
 
 
Bästa förslaget (av typ 15) hittills
 
Ska bara påminna henne om fönster och dörr.....
 
("nån är nämligen familjens praktiska talang)
 

Kommentarer
Postat av: Melody and M.E

Dörr är nog ett måste och ett par fönster är nog också att
föredra, men det är ju sådana där detaljer man kan
rita in när allt annat är på plats! Jag har gjort några skisser
under årens lopp och mannen här har fått sig ett gott skratt mera
än en gång! Roligt är det i alla fall att försöka sätta sina drömmar
på papper! Lycka till med stugritningarna!
Kram M.E

Svar: Minns när jag jobbade på arkitektkontor och det stora bygget var färdigritat och överlämnat till byggarna. En absolut sista kontroll av ritningarna görs och vi upptäcker att det inte fanns nån infart till underjordsgaraget!Ha ha ha! Som tur var hann det åtgärdas innan bygget var klart :)
Kram
moi

2015-07-28 @ 08:15:03
URL: http://melodyshihtzu.blogspot.se
Postat av: Decdia

Jag har kommit på en grej med denna skissen som nog inte är så jättebra... Förrådet är 1 meter brett, det är kanske lite tight att ha hyllor mot ena väggen och ändå kunna gå/stå där med. Eller?
Bäst hade kanske ett rum på 1,5x1,5m men då är vi tillbaka till några av de första skisserna...

Svar: Det blir även lite tight om även jag ska få plats att lägga saker på hyllorna....Tänk om, tänk till....
moi

2015-07-28 @ 08:34:46
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Decdia

Länk länk länk!
Fönster är överskattade, så mycket att putsa ju! Men jag kan hålla med om att en dörr kan vara bra att ha.

Svar: Skippa dörren och ta ETT stort fönster, gärna öppningsbart. De som kan ta sig in genom det är välkomna!
moi

2015-07-28 @ 08:35:21
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Znogge

Detaljer, detaljer ;-) Alla verkar hamna i Torrevieja numera!

Kram

Svar: Så tycker jag också det känns!Kram
moi

2015-07-28 @ 08:51:22
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: https://rendahlispanien.wordpress.com

Jag håller med Diana att fönster är väl inget att ha. Bara en massa jobb att putsa dem 😄
Men jag tror stugan kommer att bli jättefin när den är klar.
Kram

Svar: OM den blir klar!
Kram
moi

2015-07-28 @ 08:54:39
Postat av: Ama de casa

Vi kommer ALDRIG att tröttna på dig/er - men vi kan ju alltid hälsa på dina grannar där i kolonin också. Inte nödvändigtvis bara här i Spanien :-)

Jag tycker det låter supersmart att inte ha varken dörr eller fönster. Tänk så svårt att göra inbrott där... :-)

Gomorron!

Svar: Det där första svaret provocerade jag fram :)Mina kolonigrannar har inte kvar sin koloni så länge till. Tror att de, mer eller mindre, flyttar ner för gott. De sa sig vara aktiva i Mas Amigos och en annan förening som jag glömt (!) namnet på.
Tror jag skippar dörr o dyl.
moi

2015-07-28 @ 09:23:46
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Decdia

Jag ska klura på det!
Fasen, jag skulle bli arkitekt... sånt här är ju superskoj!

Svar: Jag har mer eller mindre lagt det i dina händer men hardet såklart i bakhuvudet. Hur blir det t ex om man sätter dörren på kortsidan?
moi

2015-07-28 @ 17:03:21
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Mita

Det ska bli roligt att se slutresultatet, dörr o fönster eller inte..**..
Kramar♥

Svar: Det tycker jag också!
Kram♥
moi

2015-07-28 @ 17:32:12
URL: http://baraettliv.se
Postat av: Veiken

Låt dotera sätta dit en skorsten med stege. Både ut och in i samma hål..... Ops, nu antog mina kinder en rosa färg! Kramar

Svar: Det får bli en väldigt stor skorsten och låg steg...Rosa??? Mina är blodröda ;)


Kram
moi

2015-07-29 @ 13:43:42
URL: http://veiken.se
Postat av: Ditte

Kanske måste skissen utveckla en aning för att det skall bli så bra som möjligt. Men med lite tid och finslipning så....Bra jobbat, säger jag som inte ens fått till ett par raka streck. Inte ens med linjal...
Kanske tur att du inte föll för den färdiga stuga, böttre att sätta en personlig prägel på den. Visst?
Vad gäller Torre är vi ju en del som har våra stugor där.
Vad gäller tår så har jag stor erfarenhet. Har en krossad stortå och den andra är invalid så jag känner med dig.
Känsliga kramar.


Svar: Den här stugan/situationen sätter myror i huvudet på mig. Så många val och så många möjligheter......Jag har ritat en hel del hus, trädgårdar etc under mina år hos arkitekterna, men det var långt före datorn intåg.
Kram
moi

2015-07-29 @ 21:30:12
URL: http://akker.blogg.se
Postat av: Hörni

Tror nog det blir bra det där. Vad kul! ☺

Svar: När det väl är över kommer det att bli väldigt väldigt bra!
moi

2015-07-29 @ 22:53:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0