Lördagen

Jag gick på det där årsmötet vilket förvånansvärt
 
 
många andra också gjorde!
 
När ordet blir fritt brukar innehållet sjunka till sandlådenivå.
 
I år kom detta trams (min åsikt) redan då den enda
inkomna motionen lästes upp.
 
 
Någon ville att studsmattor och allt för
 
 
 
 högljudda barn skulle förbjudas på området.
 
Gudskelov röstades detta ner, för det vettesjutton
om jag fullgjort mitt bygge om det blivit så.
 
Självklart var det inte tal om att smita till rabatterna efter mötet.
Det var så många glada återseende och mycket att lufta.
 
Eftersom inte växterna fick nån omvårdnad fick jag
ägna sådan åt en annan eftersatt "skatt".
 
 
Superskitiga Pärlan fick en välbehövlig dusch och sken som sol efteråt.
( Bilden är en "före-bild")
 
 
(Bilden är en "under"-bild)
 
Kvällen ägnades åt matlagning och bojkott av mellon!

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Men jösses... Vad var det för en surprutt som lämnat in den motionen? Den är snarare han (jag utgår från att det är en "han") som borde förbjudas!

Trevligt med mötet annars, verkar det som :-)

Svar: Jodå, det var en han! "Sur-Anders" kallas han tydligen och jag kan ana varför!Det roligaste med möten är annars att återse alla "kollegor".
moi

2016-02-28 @ 18:11:10
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Först! :-)

Svar: Grattis!
moi

2016-02-28 @ 18:11:22
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Znogge

Det var den dummaste motion som jag har hört! Tur att det inte blev bifall...

Kram

Svar: Stor möda hade lagts på att krångla till formuleringar och lite grann dölja budskapet. Lite ynkligt att inte vara på mötet och "försvara"/förklara sin motionKram
moi

2016-02-28 @ 19:06:13
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Susanne

På vårt senaste årsmöte (som jag inte var på) togs det upp fåniga saker som hundar som skäller, någon granne som klippt i föreningens buskar. Tur att jag inte gick.

Svar: Vi brukar ha liknande frågor och det är såååå irriterande, jobbigt och barnsligt.På mötet kom bara den här dumheten upp men vänta till säsongen är igång :D
moi

2016-02-28 @ 20:15:26
URL: http://mittlivsomsusanne.blogspot.se/
Postat av: Ditte

Motioner i all ära, men man kan ju bli trött av bara tanken på innehållet i denna.
Lät som betydligt trevligare att få din lilla pärla i skick som ny.
Och växterna förstod ju att du hade annat att syssla med...
Kram!

Svar: Finns det nåt härligare än barn som skrattar och stojar=?Ibland kan det gå lite väl vilt till men då går det faktiskt att säga ifrån (vänlig).
Växterna mådde nog bättre utan min omvårdnad, det är lite tidigt än!
Kram
moi

2016-02-28 @ 23:53:38
URL: http://akker.blogg.se
Postat av: Veiken

Typiskt! Det är alltid någon som inte har alla hästar i stallet som lämnar in knäppa motioner! Tur att denna röstades ner i alla fall! Kram på dig du skånska pärla!

Svar: Det har även varit aktuellt att förbjuda bollspel på tomten. Gudskelov blev det inte så. I så fall hade jag krävt förbud att grilla (kan vara irriterande), rapa och fisa (är irriterande) och gräl mellan makar (eller med nån annan) Skojar bara :D
Kram tillbaka!
moi

2016-02-29 @ 02:16:24
URL: http://www.veiken.se/
Postat av: Ami

Ja, en del resonerar så dumt....Men de har kanske själva högljudda barnbarn som ibland kommer på besök. Men det tänker de ju såklart inte på :(
Ja, det var tur att det blev nedröstat :)
Kram

Svar: Tanken var att barnen skulle hålla till på den gemensamma lekplatsen. Att den är omgiven av kolonier (som då blir "störda") tänkte man tydligen inte på :DKram
moi

2016-02-29 @ 13:32:51
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Geddfish

Denne motionären har nog inte varit barn,"han" föddes nog vuxen direkt, haha. Trökmånsar, en del.
Tur inte alla är lika.
Du fick en bra lördag, förstår jag, med en massa andra trevligheter!
Kram ♥

Svar: Jodå, det var en han! Och denna man klagar på allt som går att klaga på.Förutom vädret, det har han nog förstått att vi inte råder på!
Min lördag och söndag blev bra! Liksom din ser jag!
Kram
moi

2016-02-29 @ 13:59:00
URL: http://gerd-geddfish.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0