Störd eller?

Kanske var det gårdagens ilska som fick
mig att bli extra känslosam idag.
 
Och möjligen att det återigen var dags att
lägga sig på soffan.
 
Ett lite nervöst möte eftersom åhöraren var ny.
 
Min tidigare har slutat, kanske var det jag som slet ut henne.
 
Knappt hinner jag sätta rumpan i stolen
förrän känslorna svallar och kinderna blir blöta.
 
Befriande och skönt!
 
När jag sen kommer hem  (långt senare) fortsätter det.
 
Jag slötittar på "Undercover boss" på tv
och bara gråter och gråter.
 
Programmet går i korthet ut på att en högt uppsatt chef
(vanligen i/från USA) jobbar förklädd i sin organisation.
Han (för det är nästan alltid en han) upptäcker fel och brister
i verksamheten. Mer eller mindre lämpad personal osv.
 
 
 
I slutet av programmet får personal han träffat
nu ett möte där han visar sitt riktiga jag.
 
Och så får de otrolig hjälp på vägen.
Igår var det en ensamstående mamma som fick betald
utbildning och 5 000 dollars lönehöjning för varje år 
som hon stannade kvar i företaget efter avklarad utbildning.
Vidare fick hon 15 000 dollar till lägenhet och hyra.
 
På hennes inititiativ gjorde han en mängd förbättringar
 i den butik hon arbetade. Allt från leverans från lagret,
kassaappareter och larmsystem.
 
Jag grät i kapp med den ensamma mamman.
 
Sen fortsatte guldregnet över nästa anställd
 
och mina tårar fortsatte att ringa.
 
Vilken himla tur att ilskan tog slut och glädjetårarna kom istället!

Kommentarer
Postat av: znogge

Tårar är betydligt mer förlösande än ilskan men samtidigt så behöver vi nog alla känslorna. Om man inte kan få vara glad och lycklig jämt...

Kram

Svar: Jag grät för jag blev så rörd och glad. De ledsna tårarna är nästan slut och håller på att fyllas på :D
Kram
moi

2016-01-15 @ 08:31:46
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Låter som ett intressant program, får nog ta och kolla in det. Idag kommer jag nog ändå att sitta inne och kura - det regnar!
:-)

Jag tror det är nyttigt att släppa loss tårarna - både i glädje och sorg!

Kram

Svar: Jag tycker att det, för det mesta, är ett bra program. Lagom ansträngande att titta på!

Regn?!?!? Vad är det!?!?!?

Äntligen grät jag av glädje å de belönades vägnar!Kram
moi

2016-01-15 @ 09:03:26
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Geddfish

Vi behöver hela känsloregistret!
Visst ska man vara positiv, men även tillåta sig till att vara ledsen och sorgsen ibland. Tårar är naturliga ögondroppar fyllda av balsam.
Varm kram ♥

Svar: Jag har tillåtit mig att vara ledsen, sanna mina ord. Nu tillät jag mig att vara glad och det var så befriande.Kram
moi

2016-01-15 @ 09:34:07
URL: http://gerd-geddfish.blogspot.com
Postat av: Ami

ibland är det skönt att bara få gråta ut!
Stor kram ♥

Svar: Det var förlösande på nåt underligt sätt!Kram♥
moi

2016-01-15 @ 09:50:09
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Ami

ibland är det skönt att bara få gråta ut!
Stor kram ♥

2016-01-15 @ 09:50:20
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Ami

ibland är det skönt att bara få gråta ut!
Stor kram ♥

2016-01-15 @ 10:41:48
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Ami

Ibland är det skönt att bara få gråta ut!
Stor kram ♥

2016-01-15 @ 10:42:04
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Ami

Haha! Nu vet du i alla fall att jag vill kommentera hos dig när jag gör det fyra gånger :D

Svar: Och jag har sett alla fyra :D
moi

2016-01-15 @ 10:42:50
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Decdia

Skönt att släppa på det hela!
Bra att du gick iväg, ibland behöver man nån neutral att prata med.

Svar: Det är en tuff kille/man som numera får äran att lyssna på mig :D
moi

2016-01-15 @ 13:18:43
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Ami tycks verkligen gilla det där med att gråta ut... ;-)

Svar: Du kan väl ge henne en kram från mig!!!!
moi

2016-01-15 @ 15:48:28
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ditte

Skönt att glädjetårar kan ersätta ilsketårer. Vi tittade på Fredrik Önnevalls program "Fosterland" om flyktingar som kommer hit, är på väg hit och som lämnar...Igår var mycket från Simrishamn. Tänkvärt och bra! Jag gillar verkligen honom. Dock inga tårar av något slag.
Men idag har det nästan kommit ilsketårar igen vad gäller både Kommunal och bostääder i Stockholm som vissa fått. KLart man inte vill göra något åt bostadssituationen om man själv har grädfil.
Men nu är det fredag kväll och i morgon en annan dag. Får se vad som då är på tapeten.
Kram!

Svar: Det går faktiskt en hel del kvalitetsprogram, väl värda att både se och begrunda!Kommunal har ytterligare högt min höga blodtryck. Hoppas du fått ditt i rätt läge :D
Kram
moi

2016-01-15 @ 18:58:14
URL: http://akker.blogg.se
Postat av: Preciosa

Hej!
Jag skulle också behöva en "lyssnare". Man plågar omgivningen i onödan :(
Det där programmet är så otroligt bra...Har sett det några ggr. Bra människor som passar för arbetet gynnas.
Kram P ♥♥♥

Svar: Det känns verkligen som om man plågar dem. Jag vill ha roligt och vara glad bland mina vänner. Få se hur det går med han den nya!Jag har sett en hel del avsnitt och de flesta är så bra. Speciellt de amerikanska där de verkligen kan fläska på med bonusar :D
Kram
moi

2016-01-15 @ 19:19:54
URL: http://www.spanienblogg.se
Postat av: Ruth i Virginia

Jag brukar också titta på Undercover Boss. Det är
kul i början, när man får se, hur dom gör om sej, sas.
Och på kvällen går han in i ett billigt motelrum och
tänker på, vad som hänt. Spelas på lördagskvällar här.

DEt var väldigt längesen jag grät, kom jag på.

Svar: Det finns nog flera varianter av programmet. Har även sett det med miljardärer lever i fattiga miljöer och utan pengar. De hittar olika personer och organisationer att skänka pengar etc till.Jag gråter ofta (just nu) och av lika anledningar .
moi

2016-01-16 @ 10:28:42
Postat av: Ruth i Virginia

Jag brukar också titta på Undercover Boss. Det är
kul i början, när man får se, hur dom gör om sej, sas.
Och på kvällen går han in i ett billigt motelrum och
tänker på, vad som hänt. Spelas på lördagskvällar här.

DEt var väldigt längesen jag grät, kom jag på.

2016-01-16 @ 10:29:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0