Sista juli 2016

Imorgon börjar årets sista sommarsemestervecka.
Jag konstaterar inget har hänt men ändå ganska mycket.
 
Till min förvåning, kanske besvikelse, slår det mig att jag
inte ens lämnat kommunen under den här ledigheten.
 
Vad har jag då sysslat med som känns som en massa,
ser ut som ganska lite och pågått under begränsat område?
 
För den insatte är det inte svårt att gissa - stugan.
 
Varsågod, en snabb resumé för den intresserade:
 
Huset har fått täckande yttertak och stuprör
 
 
 
Innerväggar och -tak är på plats
 
Elen är installerad
 
och fungerar!
 
 
Sovrummet börjar ta form....
 
och är numera fullt användningsbart
 
Med hjälp från alians
 
har den senaste tiden ägnats åt att spackla, slipa, spackla, slipa och silikona
 
Igår målade jag väggarna för sista gången och har bestämt att nu
får det vara nog med färg och "färgande"
 
 
Nu återstår "bara" att lacka golven, finlir och inredning.
Och att avsluta målning av utsidan.
 
För att inte tala om trädgården.....

Kommentarer
Postat av: Preciosa

Hej!
Kul att få se lite hur det går. Mer jobb än man tror att få klart. Men sen så kan du njuta och "bara" kolla in trädgården :-)
Kram P ♥

Svar: Nu börjar jag se ljuset i tunneln och njöt faktiskt av allt det gröna igår!Såväl gräs, ogräs som blomster!
Kram
moi

2016-07-31 @ 08:15:48
URL: http://www.spanienblogg.se/preciosa
Postat av: Ama de casa

Oj vad duktiga ni har varit! Blir himla bra det där :-)

När blir det inflyttningsfest? ;-)

Kram på dig!

Svar: Jag fixar ett party när du/ni har vägarna förbi!!Kram tillbaka till er båda
moi

2016-07-31 @ 08:24:10
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ditte

Så fint det blir! Och vilket jobb du och dina medarbetare utfört!
Gillade verkligen färgen på stugan!
Vad gäller trädgården så kan den ju vänta...
Eller kanske finns det trädgårdsintresserade i omgivningen som gärnar tar ett tag...
Kram!

Svar: Nja, jag är omringad av trädgårdsarbetare men de flesta har nog av sinaegna täppor.
Jag får ge mig till tåls och samla ihop mig lite nu :D
Kram
moi

2016-08-01 @ 11:25:26
URL: http://akker.blogg.se
Postat av: Geddfish

Det kommer att bli SÅ mysigt! Detta är ju ditt stora intresse.
Varm kram och lycka till med resten ♥

Svar: Nu när de flesta möbler har flyttat in känns det som hemma!Kram tillbaka!
moi

2016-08-04 @ 13:02:46
URL: http://gerd-geddfish.blogspot.se/
Postat av: Ruth i Virginia

Jag är full av beundran.
Vilket jobb - och utan betalning (i kontanter iaf)
Gillar färgen på huset!

Svar: Jag vet inte vad betalning har med detta att göra....Ska jag betala mig själv i kontanter???? Övriga har inte
jobbat helt utan ersättning - Det finns ju både rut- och rot att utnyttja.
moi

2016-08-06 @ 13:00:32
Postat av: Ami

Ni är riktigt duktiga allihop! Som ni har slitit och byggt! Men så fint det har blivit :)
Kram

Svar: Den här semestern har jag inte ens lämnat kommunen ochsvetten har lackat. Men du må tro det blir bra!!
Kram
moi

2016-08-07 @ 17:15:49
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Susanne

Ojjj va du har jobbat på.

Svar: Så här i efterhand (nästan) kan jag konstatera att jag aldrigkommer att göra om nåt liknande!
moi

2016-08-08 @ 08:11:52
URL: http://mittlivsomsusanne.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0