Long time - no see

Påhejad och uppmuntrad av en trogen läsare tar jag mig i kragen.
 
Småländskan har regelbundet kommit med fantastiska mail som
både gjort mig glad och fått mig att känna mig saknad.
(det senare på ont och gott... )
 
Sista semesterdagen konstaterade jag lite förvånad att jag inte
ens hade lämnat kommunen under ledigheten.
 
 
 Trots det fantastiska (enligt mig) slutresultatet och allt det nu ger tillbaka
kan jag lova att jag aldrig kommer att göra om det!
 
Att bygga hus är inte min grej!
Det fysiska jobbet är inte så farligt, värre är det att inte ha nån som helst koll.
Vare sig över nästa moment, vad som behöver inköpas, vem och vad som
kommer när osv osv.
Jag kanske är ett kontrollfreak - nåt jag aldrig trott mig vara.
 
Jag har fått mycket hjälp, stöd och peppning från nära och kära
 men vill framförallt nämna min bror och syster Yster.
 
 
Allt har dock inte varit slit och släp, lite festligheter har vi unnat oss
 
 
Kräftskivan satt som en smäck.
 
 
Kollegor i området tittar in på en fika då och då
 
 
Nu när stugan är i hamn och krafterna slut unnar jag mig att bara njuta
och bryr mig inte om den katastrofala trädgården.
 
 
 Trots, eller kanske på grund av, mörkret är det en fantastisk känsla att
sova och vakna upp i stugan.
Vilket jag gjort och gör de flesta helger.
 
 
Jag sover som en stock där. Vaknar sällan eller aldrig under natten.
 
Dessutom har vädergudarna har varit nådig och gjort det möjligt att njuta
av frukosten ute i det gröna varenda helgmorgon.
 
För att inte tala om allt ätbart man kan njuta av, plockat direkt från träd och buskar
 

Just nu verkar det som om hösten bestämt sig för att göra entré och
då börjar jag ställa in mig på att gå i kolonidvala.
 
Slår mig ner i soffan därhemma och samlar kraft och lust inför våren -17
som jag tror kommer att bli den bästa på länge!
 
Kram till er som eventuellt har väntat på det här inlägget
och till alla er andra också för den delen!

Kommentarer
Postat av: Småländskan

Ja, du har verkligen varit saknad!
Så fantastiskt fin din stuga är. Jag förstår att du trivs där. Blir kort kommentar, eftersom barn och barnbarn väntar på mig. Vi ska ta en tripp till skördefest-Öland.
Många kramar

Svar: Det låter som en rolig tripp!Kram
moi

2016-10-01 @ 10:02:13
Postat av: Ditte

Jag har saknat dig! Men vet att du haft mycket annat än bloggen att tänka på och bry dig om. Så roligt att stugan är klar och att du kunnat njuta i den under flera helger.
Ett otroligt jobb har du och de dina lagt ner, men nu är den delen klar.
Och visst blir våren 2017 alldeles utomordentligt bra.
Stor kram!

Svar: Lite diskret har jag följt dina äventyr också!Kram
moi

2016-10-01 @ 11:56:28
URL: http://akker.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Åh vad härligt att höra av dig igen! Du har verkligen varit saknad, ska du veta.

Vad fin den blev stugan, och den där trädgården verkar inte behöva nån större omvårdnad - den levererar helt klart ändå :-)

Största KRAMEN till dig!

Du får en puss också :-)

Svar: Funderar på att ha ängsmark över hela tomten - få se vad reglerna säger :)Kram och puss tillbaka!
moi

2016-10-01 @ 14:51:48
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Marita

Vad underbart att det är klart efter allt jobb, och visst har du haft bra hjälp, det är gott att ha.
Jättefint blev det och där kommer du att njuta lång tid framöver,
Vad roligt med ett blogginlägg också, vi är många som saknat dig...♥
Kramar♥♥

2016-10-04 @ 13:38:31
URL: http://nouw.com/mittliv%C3%A4rnu
Postat av: Preciosa

Äntligen :-) Roligt att få läsa om hur du har det. Bra att du trivs i stugan och kan sova bra. A och O är det! Kram P ♥

2016-10-05 @ 08:38:04
URL: http://www.spanienblogg.se/preciosa
Postat av: Znogge

Kan tänka mig att det var ett projekt som hette duga men nu är det klart. Skönt i alla fall att du trivs så bra och sover så bra där.

Kram

2016-10-08 @ 14:47:07
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Karin

Åh så fint du har fått det. Du längtar väl redan till våren -17, det gör jag.. nästan så att jag räknar ner till stugflytt slutet av mars och pension början på juni. Kan det bli bättre?
Ha de så gott i din fina stuga.

2016-11-22 @ 16:18:29
URL: http://nastanhalvalivet.blogspot.se/
Postat av: Ama de casa

Hoppas du får ett fint slut på året och ett toppenbra 2017! GOTT NYTT ÅR! :-)
Tusen kramar och en puss :-D

2016-12-31 @ 00:02:44
Postat av: Geddfish

Hittade din blogg igen! Önskar dig ett jättefint 2017 och lämnar en stor kram 💓

2017-01-16 @ 19:36:28
URL: http://gerd-geddfish.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0